2009. december 30., szerda

Babona

A babona lényege az, hogy valójában össze nem függő dolgok között rejtett összefüggést tételez fel.

Jó négy-öt évvel ezelőtt karácsonykor a nagypapámat megleptem az Ördögszántotta hegy című könyvvel, mely baranyai mondákat, hiedelmeket gyűjtött össze a múlt század elejéről vagy még korábbról. A könyvet azután annak rendje és módja szerint én is elolvastam és azóta sem ereszt. A gondolkodásmód, a változatosság, a hit és a mese olyan erősen kapaszkodott belém, hogy évek óta tudom, nekem erről írnom kell. És évek óta csiszolgattam is magamban az ötletet, de egészen a steampunk pályázatig semmi konkrétumot nem írtam le.
Aztán puff, beütött a pályázat és úgy éreztem, hogy az ötletemet talán ki lehetne bontani a steampunk keretei között. Végülis nem lehet; az első rostán elvérzett a pályázat, de nem baj. Talán csak azt a hamis köntöst dobta le magáról a terv, amit sosem lett volna szabad ráaggatnom. Amit viszont biztosan tudok, hogy ebből is csak profitáltam. Nekiültem végre kidolgozni a "Babona" világát, megalkotni az első karaktereket és felépíteni egy bűnügyi történetet. Nagyon sok újdonságot kell megtanulnom, hogy működhessen a dolog: párbeszédek, átvezetések, szerethető karakterek... ezek egyike sem az én asztalom, de ettől csak még inkább motiváltnak érzem magam.
És a legjobb az egészben, hogy megismerkedtem Lugosi Istvánnal, a reménybeli rajzolóval, aki a pályázati bukta ellenére is kitartott mellettem.
Hamarosan kezdetét veszi tehát a munka, és Lángfi Róbert nyomozó útra kel, hogy szembenézzen egy bizarr kettős gyilkossággal és a természetfelettivel.



Lángfi Róbert nyomozó (karaktervázlat)
(Rajz: Lugosi István)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Te honnan keríted elő ezeket az embereket? :) A háta az oldalnézeti alaknak nekem egy nagyon picit laposabbnak tűnik, de amúgy nagyon jó!

raveon

aszpeti írta...

Laposabbnak minél? :)
Az internet kincsesbánya, ha jó rajzolókat keresel, érdemes körbenézni. :) Én is ezt csináltam, és akinek a munkái megtetszettek annál elkezdtem házalni az eddigi forgatóimmal. :)

Névtelen írta...

A másik két rajzból ítélve mondtam, de lehet, hogy csak az én optikai csalódásomról van szó. De mondom, csak egy nagyon picit.

raveon